

Programma
Il workshop prevede una prima parte di presentazioni orali ed una seconda sessione dedicata ai poster.
In entrambe le occasioni, saranno presentate le ricerche cui avete partecipato e potrete rivolgere domande e discutere con i ricercatori e le ricercatrici.
Accreditamento
14:00 Aula Magna
Gli studenti e le studentesse devono iscriversi tramite il sistema SONA.
Programma presentazioni orali
14:30 – 14:35 Introduzione Eugenio Parise
14:35 – 14:50 Metacognition when listening in noise Francesco Pavani
14:50 – 15:05 Talk & Play: Unpacking Parental Roles in Autism Silvia Perzolli
15:05 – 15:20 Nudging sustainable waste management of urban and hazardous waste in ICU Settings: a behavioral intervention study at Merano hospital Martina Vacondio
15:20 – 15:35 Deumanizzazione intergruppi: le radici sociali, neurali e fisiologiche dell'attribuzione della mente negli adulti Daniela Ruzzante
15:35 – 15:50 Esplorare le capacità dei bambini nei contesti di apprendimento Gisella Decarli
15:50 – 16:05 Exploring emotional structure of counselling conversations simulated by Large Language Models Edoardo De Duro
Programma poster
Using a DNA-V-based training to examine motivation, values and goals of young athletes in a swimming team Martina Vacondio e Matteo Chies
Generalizzazione della value-driven attention Martina Vacondio e Deborah Ferrante
Verbal analogue of the renewal effect: a pilot study Martina Vacondio e Giovanna Pignatelli
Beyond the Foreign Language Effect: Exploring the Influence of L2 Proficiency on Rationality Martina Vacondio e Claudio Mulatti
Attention Matters: Fine-Grained Eye Contact Features for Predicting Autism Intervention Outcomes Silvia Perzolli e Gianpaolo Alvari
Assessing executive functions in autistic youth: strengths, weaknesses and individual differences Silvia Perzolli e Francesca Anderle
Mental Health of LGBQ Young Adults in Italy: Associations with Family Acceptance Silvia Perzolli e Micol Gemignani
Sex differences in caregiver perception and interactive behaviors in autistic preschoolers Silvia Perzolli e Eleonora Paolizzi
Metacognition for listening in noise: the role of age and hearing loss Francesco Pavani, Giulia Pasin, Rebecca Ferrari e Chiara Valzolgher
Micro-aggressioni di genere in ambito accademico: una ricerca esplorativa in un'università italiana Daniela Ruzzante e Chiara Silvestri